Drömmen om ett barn

Enda sedan jag träffade min sambo har jag drömt om barn. Hela vårt förhållande har varit en karusell utan dess like, kan man lungt säga. 
20 dagar efter vi blev tillsammans 2011, flyttade jag hemifrån, och nästan direkt därefter flyttade vi ihop. Inte officellt dock, utan på prov under ett par månader, och sedan officiellt under påsken 2012. 
Under tidig sommar 2012 skaffade vi en lite grå kise, och 6 månader senare flyttade vi till en ny lägenhet - som blev vår första tillsammans, på riktigt alltså. 
2013 kom, jag var oftare illamående än inte, och graviditetstesten gjordes. Negativa allihopa, såklart. 
Illamåendet tillsammans med att jag började få ont i magen, gjorde att under våren var jag på gynaktuen en gång, konstaterad livmoderinflamation. En pencilinkur senare skulle allting vara bra igen. 
Två månader senare så hade jag så ont i magen att jag blev körd till akuten, igen. Efter ett missförstånd mellan läkare fick vi höra att jag var gravid, och senare att jag inte var det. Drömmen kom och gick inom 10 minuter. 
3 månader senare skulle vi få reda på varför jag hade så ont i magen och var illamående.
En tumör, på 8 cm lurade i min tjocktarm. En riktigt elakjävel satte sig där och lurade. 
Operation och cellgifter (som inte ska ha påverkat fertilitet) var följderna och nu sitter jag här. 
9 månader efter avslutad cellgiftsbehandling, med drömmen om ett barn. 
 
Hallonbebis kommer inte vara en aktivblogg innan den dagen jag har plussat. Anledningen till att jag startade den redan nu, är att jag tyckte att Hallonbebis var det perfeka namnet för vår familjeblogg. 
Allmänt 2015 | |
Upp