Att bli mamma och hitta sig själv igen.

För snart två veckor sedan kom lille pyret till världen. Och i två veckor har jag verkligen känt mig som mig själv igen. De senaste två åren har jag varit osäker på mig själv, känt att jag "behöver" dyra märkes tjofärsgrejer fast det är det sista jag egentligen behövt. Jag har inte känt mig som den Sara jag var när jag och P blev tillsammans. 
Men de senaste två veckorna har varit annorlunda. Visst är man osäker på hur allting ska vara, men jag känner mig mer säker på mig själv på samma gång. Jag känner mig glad från roten av mitt hjärta, något som jag tycker syns framförallt på denna bilden.. Och att jag känner mig mer bekväm med mig själv har gjort att jag lutar mig lite tillbaka i samma "stil" som jag hade tidigare, den lite mer bohemiska klädstilen som jag fullkomligt älskar (vilket syns på de kläder som jag införskaffat till mig själv senaste veckan)
 
 
Så, när vi har kommit hem så ska det bli en liten "omläggning" av mitt liv. De må låta som ett klyschigt uttalande, men jag vill verkligen orka med att vara mamma till denna fantastiska lilla pojk. Så när vi kommer hem ska jag se över min kost framförallt. Jag måste äta bättre än vad jag har gjort innan, jag ändrade på mina vanor i våras innan jag blev gravid och jag märkte verkligen skillnad på hur jag mådde och vad jag orkade. Jag längtar efter att få gå promenader med vagnen. 
Sedan ska jag faktiskt backa bandet lite till när det gäller mina hobbies. Jag älskar verkligen att vara kreativ, att lyssna på kreativa personer och allting som är lite "hipstrikt" (kolla in mina gamla bloggar från 2010 så förstår alla vad jag menar). Jag ska gå tillbaka till den Sara:n som jag var då. Min pojk ska ha en mamma som kan visa han att allting är möjligt bara man vill. Den negativa Sara som jag var innan, hon försvann samma sekund som bebis föddes. 
Tankar och funderingar | |
Upp