Mina produkter från Lush

 
Detta är produkterna som jag använder från Lush just nu. Sedan jag blev gravid har jag börjat tänka mer och mer på vad jag använder för produkter, både vad jag använder i duschen och på vad jag äter. 
Jag tänkte berätta lite om produkterna som jag använder just nu. 
 
  • American Cream - Den är gjord på honung och vaniljstångsinfusion toppat med söta mogna jordbubbar. Den gör under för håret. Färska jordgubbar hjälper göra håret rent och är rik på C vitamin. Apelsinjuice ger glans, lavendel och salvia lugnar hårbotten. Balsamet ska ge massa fukt till håret, utan att tynga ner det. 
  • Veganese - Gjort på en bas av sjögräs för att mjukgöra håret och för att få till den silkeslena känslan. Lush har blandat in citronolja och citronjuice för att glans och lugnande lavendel infusion tillsammans med rosmarin för att lugna hårbotten.
  • RehabRehab hjälper till att få tillbaka både hår och hårbotten till det normala med en arsenal av fantastiska ingredienser. Lush har blandat i sjögräsgelé i sin schampobas för att mjukgöra håret. Jojobaolja är väldigt likt hudens eget sebum och är därför perfekt för att återfukta utan att bli fet och oljig. Olivolja ger håret styrka och minskar slitaget av borstning. Kiwi och mango bidrar med vårdande mineraler och vitaminer, rosmarin ger glans. Papaya och ananas innehåller enzym som bryter ned döda hudceller. Slutligen har vi i enbär och svalkande pepparmint för att stimulera hårväxten.
  • Bubblegum - Bubblegum är ett underbart läppskrubb som är gjort på strösocker som skrubbar rent läpparna samtidigt som jojobaoljan återfuktar läpparna. Smakar dessutom supergott! 
  • Honey Trap - Honey trap är den perfekta återfuktaren nu när det börjar bli kallare ute. Dessutom smakar det vit choklad och honung. Rättvisemärkt sheasmör mjukgör och honung lindrar känsliga torra läppar. 
  • New Charity pot Charity Pot lugnar irriterad hud med svalkande Aloe Vera. Det är en rik och generös kräm som inte bara hjälper huden att se så bra ut som möjligt, utan den ger även stöd till välgörenhet, eftersom att 100% av priset (ex moms) går till välgörenhet. Krämen har en vacker blommig doft av yland ylangolja från Ghana, Geraniumolja från Kenya och rosträolja från Peruvian Amazon.  Den innehåller mycket av den återfuktande och mjukgörande rättvisemärkt olivolja, ekologisk jojobaolja och rättvisemärkt ekologisk kakaosmör från Columbia. Perfekt att smörja in sig med när huden behöver extra mycket fukt och lugnande effekt. Den har varit perfekt att smörja in magen med nu när jag är gravid. Den har hjälpt mig att inte få fler bristningar än de jag hade tidigare. 
Hudvård, Hårvård, Skönhet | |
Upp