Baby-påsen från sjukhuset

 Jag har tidigare gjort recensioner på olika babyboxar och jag har bara kvar en att recensera. 

Som de flesta vet så får man ett litet ”startkit” på sjukhuset när man ska åka hem. Vi fick denna bagen när jag blev utskriven från förlossningen. 

Paketet innehöll en Vi föräldrar, en liten necessär från Natusan med wet wipes & badtvål, Decubal cream, ett paket 1+2or från Libero (5 st 1or och 9st 2or) och ett paket 1or från pampers, en liten bepanthen-tub , strumpor från polarn och pyret och ett kuvert med erbjuande och reklam. 

 Jag tycker att det är ett bra paket som man får på sjukhuset, det ger en ett litet startpaket på det mest nödvändiga så man klarar sig de första dygnet hemma efter förlossningen. 
Något som både jag och sambon dock reagerade på är skillnaden mellan Libero och Pampers blöjorna. Libero använde Noah på sjukhuset så det blev självklart för oss att fortsätta med dem när vi kom hem. Det vi märkte när vi då testade pampers är att de verkligen luktar igenom om ungen kissar. Verkligen stank.. Stort minus och det är faktiskt så illa att vi inte ens använde upp det paketet. 
Barnsaker, Gratis | gratis, babybag, libero, vi föräldar, pampers | |
Upp