Världsprematurdagen

Idag är det världsprematurdagen.
Att ha fått en prematurbebis är så himla blandat känslomässigt. Samtidigt som det är den bästa dagen i ens liv, så är starten helt annorlunda. För mig tog det två dagar innan jag fick hålla Noah för första gången. I nästan två veckor spenderade Noah i kuvös som vi fick plocka ut han ur 2 gånger om dagen.
Trots att starten har varit jobbig både psykiskt och fysiskt för vår lilla familj under de fyra veckorna som vi bodde på sjukhuset, vill jag lyfta fram vår starka lilla pojk lite extra. Min starka och fantastiska lille kille som har utvecklats fruktansvärt fort.
Och så vill jag hylla den neo-vården som vi har i Sverige. Hade inte varit bra rutiner både innan och efter födelsen så hade kanske våra liv sätt helt annorlunda ut.
Och till alla som delar samma start på sin familj som vi har gjort, fy fan vad starka vi är.
 
 
 
Min lilla fågelunge har nu även gått från att väga 1255 g när han föddes till 2190g igår. Han har även växt från 39 cm till 45,5 cm. Hoppas att han förstår hur fantastisk han är. <3
Noah - 2015, Prematur | världsprematurdagen | |
Upp