Drömmar och mål.

Jag gjorde ett inlägg för c:a 1 år sedan med drömmar och mål. Och i väntan på att Noah ska äta så tänkte jag sätta mig och verkligen skriva ner mina drömmar som är nu, både privat och karriärsmässigt. 
 
Privata mål: 
 
  • Köpa ett radhus. Sitter dagligen och letar efter en bostad som kommer vara bara vår. Ett litet radhus hade varit perfekt för oss. Framförallt ett av de radhusen som vi tittade på förra året, där det finns ett sovrum till oss, ett till Noah och ett arbetsrum till mig på samma våning. 
  • Köpa en mops. Den där mops-drömmen försvinner inte direkt, och nu när vi har varit ute och gått med vagnen så stöter vi på lite mopsar här och där. Ser det som ett tecken ;)
  • Att vi kommer vara en harmonisk familj. Att alla ska må bra, göra det som vi trivs med och bara vara lyckliga helt enkelt. 
  • Komma i form efter graviditeten. Jag tänker inte ligga på latsidan nu när jag blir mammaledig (Vabbar fram tills vi är utskrivna ur sjukvården). Att kunna lägga en timme om dagen minst på att gå ut och gå kommer vara bra för både mig och Noah. Även när vi kommer hem så kommer vi kunna börja laga vår egen mat, inte vara så begränsade i maten och kunna laga mat som är både nyttigare och bättre för oss. Jag har redan nu bestämt mig för att gå tillbaka till glutenfritt och lite rawfood som jag åt tidigare. "Inspo-kroppar" har bland annat Annica Englund, Claudia Galli. En "normal" kropp helt enkelt, inte för smal. 
  • Jobba på min självkänsla. Sedan jag var sjuk så har mitt självförtroende sviktat ganska mycket. Jag har varit osäker på mig själv och det jag gör. Jag kommer verkligen ta tag i det. 
  • Köpa en Louis Vuitton. Kanske inte det viktigaste på listan, men är det inte alla tjejers dröm att äga en LV-väska? Ser hela sinariot framför mig hur jag har jobbat ihop pengarna själv, vi är på en tripp till antingen Sverige eller Danmarks huvudstad och jag köper mig en speedy. 
 
 
Karriärmässiga mål: 
  • Utbilda mig. Jag har ett par grejer jag vill läsa. Dels vill jag fylla ut min nagelutbildning med akrylutbildningen, men även gå påbyggnadskurser som Michaela (Svea naglar) håller i. 
  • Om man fortsätter på utbildningsspåret så vill jag "läsa om" mitt stylistdiplom till ett artistdiplom. Jag har snackat om det sedan jag slutade min utbildning i våras, men nu känner jag verkligen ett "sug" efter det. Självklart så kommer jag gå på Makeupstudion fortfarande, finns inget annat alternativ för mig. Och nu när de har gjort om sin utbildning så man blir både hår och makeup utbildad, samtidigt som man blir utbildad fransstylist (fransförlängare), inom spraytan och I priset ingår smink, penslar, hårprodukter, fransförlängningsprodukter och en väska till ett värde av 30.000kr. Plus att jag vet att Ida som är lärare i Malmö är sjukt grym!
  • Något som sedan hade varit sjukt kul är om man hade fått chansen att gå lärarutbildningen både på makeupstudion och på Lilly Nails. Även detta små sidomål i mina stora målbild. 
  • Sist är jag sugen på att läsa vidare till spa och hudterapeut. Vart vet jag inte ännu, men det är iaf sista steget på min måltrappa inom utbildning.
  • Att få igång mitt egna företag, äntligen. Blogg, naglar, smink och allt som här där till. 
  • Bloggen kommer att fortsätta vara en familjeblogg, men jag kommer lägga in mer av det jag brinner för, dvs skönhet. Bloggen kommer även att döpas om nu. Hallonbebis var bra under tiden som jag var gravid, SaraochNoah känns mer som vad bloggen handlar om. Läs mer om bloggens byggstenar här
 
 
 
Allmänt 2015, Listor | |
Upp